LODTRÆKNING

Vi har fået 2 x 2 billetter til fremvisning af pony stalden plus buffet søndag den 13.august

Vi mødes i pony stalden kl. 12.30 efterfølgende buffet i VIP - lounchen kl 13.00.

Vil du være med i lodtrækningen om to adgangsbilletter og buffet,

så skriv til; kfrlaksevej@ofir.dk senest tirsdag den 8.august kl 18.00

Hesteejer for en dag.

Vi tager succesen op igen og laver et "hesteejer for en dag" arrangement. Datoen er ikke helt fastlagt, men bliver formodentlig til kriterieprøverne den 24/9.

Forrige gangs deltagere havde en rigtig god oplevelse og arrangementet fik meget ros. Så det vil vi prøve igen....

Grillaften

Sæt allerede nu x i kalenderen den 19/8, hvor vi i hesteejerforeningen vil lave grillaften på Lunden, med hygge, ponykørsel for børnene, køretur med heste for de voksne og ikke mindst noget god mad fra grillen.

Mere info kommer senere....

Andelshest

Alle nyheder omkring Bootz Simoni finder du under "Anpartstald"

Generalforsamling

Der blev afholdt generalforsamling i mandags (27/2) og referat vil blive sendt ud per email i starten af næste uge.

Vurdering fra Steen Juul

(Fra Lundens hjemmeside) Bootz Simoni (4. løb - nr. 1) har gået to gode løb for os. Baneprogrammet skriver hun er langsom fra start, den opfattelse har jeg ikke. Har ikke trykket til hende fra start endnu. Med helt fremme, tror Steen Juul.

Til Start!

Bootz har fået spor 1 bag bilen i søndagens 4. løb.

Fra Lundens hjemmeside

Månedens hesteejer!!!

Månedens hesteejer er Charlottenlund Hesteejerforening. Deres nye hest Bootz Simoni har indledt sæsonen, med sejr og andenplads.

Hesten er købt med formål, at få flere til at gå med i Lunden når hjulene snurrer, og den er gået rent hjem, som man så lørdag aften.

Hesteejerforeningen havde booket den tidligere presseloge til vådt og tørt, og der var spækket godt til, også med nye kunder, her i blandt direktøren for Klampenborg Galopbane, som nu er blevet hesteejer i travsporten, for første gang.

Der var en herlig stemning, da Bootz Simoni duellerede med Stella Regndal om sejren.

Bootz Simoni har fundet melodien i Steen Juuls træning, og de kommende starter kommer også til at foregå på hjemmebanen, da hesten udelukkende skal starte i løb, på Nordens ældste travbane.

Månedens navne hyldes i Lunden næste løbsdag, søndag den 5. februar.Cool

Close race!
Tredje løb gav sejr til Kjeld J. Hansen-trænede Stella Regndal med René Jonassen i sulkyen.
Sofia Damhus blev fyret til spids fra ydersporet, mens storfavoritten Absoluteelynoexcuse hoppede og blev diskvalificeret, åbningerne 16,0/500 meter og 17,5/1000 meter.
Udvendigt Stella Regndal, og med 750 meter hjem Bootz Simoni i tredje spor, og trioen rykkede fra de øvrige.
Til slut blev det en duel i mellem Stella Regndal og Bootz Simoni, med knebent overtag til Stella Regndal som vandt i 1.16,2/1600 meter auto før Bootz Simoni, og med Sofie Damhus som tredje.
- Jeg troede vi var slået, og sagde tillykke til Steen (Juul - red.). Hun kæmper forrygende for tiden smilede René Jonassen inden æresruden.

Til Start!

På lørdag starter anpartshesten igen.

Sådan her skriver de i programmet på Lunden:

Bootz Simoni fik debut med mersmag i hestens første start i regi Steen Juul. Ejerne Charlottenlund Hesteejerforening ønsker at hesten udelukkende starter i Lunden.

Selv om 9 Bootz Simoni slog 4 Absolutelynoexcuse sidst og gjorde det overbevisende fra dødens med konkurrenten i ryg, så tror vi, at rollerne kan blive byttet om her, hvor det formentlig kan blive til spids for 4 Absolutelynoexcuse. Sker det ligner det vel, at eneste som kan gå udvendig er 9 Bootz Simoni og derfra tror vi ikke hoppen slår den et år ældre Classic Grand Cru-søn. De to virker et hoved højere end de øvrige, hvor 1 Stella Regndal virker bedst. Hun gik
godkendt i comebacket og vil sikkert være bedre nu. 7 Tiny T Devil får sidste ben i tipsrammen, men det kunne have været flere af de andre i stedet. Han er dog stabil og sikker og kan være triochance på det.

Tredje løb gav sejr til Bootz Simoni kørt af hestens nye træner Steen Juul, det var tale om maidenssejr.
Aniston kom bedst fra start til åbningerne 15,6/500 meter og 16,3/1000 meter, med Bootz Simoni udvendigt.
I ryggen på Bootz Simoni storfavoritten Absolutelynoexcuse, som kom i angreb i opløbet.
Men den måtte nøjes med andenpladsen. En veloplagt Bootz Simoni vandt i 1.15,7/1600 meter auto, på tredjepladsen Adyton Flame
- Bootz Simoni er udstykket i 40 anparter hvoraf 27 er solgte. Kun medlemmer af Charlottenlund Hesteejerforening kan købe sig ind. Hesten skal løbe dens løb i Lunden så vi kan få flere tilskuere ud på banen, fortalte Klaus Frederiksen fra Charlottenlund Hesteejerforening.

Til Start!

På søndag starter Bootz Simoni i 3.løb fra 2. spor bag bilen. Bootz anses have gode chancer.

Bootz Simoni 17. dec på Skovbo

Et lille skriv om fremvisning af anpartshesten bottz Simoni fra lørdag den 17/12

Fremvisning af Bootz Simoni på lørdag kl 11 på Skovbo

Andelshest

Så lykkedes det ENDELIG...

Efter et stort stykke arbejde af Flemming Mogensen, er det nu lykkedes at finde en anpartshest til Hesteejerforeningen.

Det er en 3-årig hoppe ved navn Bootz Simoni, og der mangler kun en dyrlægeerklæring så hun kan forsikres, inden vi kan over tage hende.

Bootz har startet 11 gange i hendes karriære og været blandt de 3 første i de 5 af starterne.

Hendes mor Kom Så Simoni har blandt andet fået Wizard Simoni, som var 2. i Derbyet bag helt overlegne Winston Sisa.